Oglaševalci in jezik

Pisci reklamnih besedil in grafični oblikovalci so vedno med prvimi pri inovacijah v jeziku. To je sicer lahko pohvalno, a kaj, ko jim včasih ni mar niti za najosnovnejša pravopisna pravila, njihov način pa se potem hitro prenese še drugam.

Veliko je oglasnih besedil, ki imajo enako vsebino kot podporni članek.

Primer: zvezdni janežpravilno je zvezdasti janež

Oglasna besedila se večinoma ne lektorirajo, zato ima lektor, ki popravlja članek, dve slabi možnosti: ali bo zapisal zvezdasti janež in povzročil zmedo, ker bosta izraza v oglasu in članku različna, ali pa bo zatajil svoje znanje in pustil napačni izraz.

Včasih lektor ne sme popravljati besedila oglasa, ker tega ne dovoli naročnik. V tem primeru pač prevlada denar, jezik pa je potisnjen v ozadje. Pri nekaterih besedilih ne dovolijo popravljati zato, ker je tako zapisano v pravilniku.

Primer: Lekadol tablete – tablete Lekadol

Dogaja se, da lektoriranje prevzame agencija, ki pa v resnici ne poskrbi za pregled besedila in oglas obdela le oblikovalec.

Težko je verjeti, a je res. Agencija, ki ureja spletne strani, je 60 podjetjem ponudila brezplačno uro izobraževanja za tiste, ki sestavljajo reklamna besedila. Odzvalo se je eno samo podjetje.

Veliko reklamnih besedil pišejo pravniki, ekonomisti in gradbeniki.

V oglase in tudi na velike plakate pridejo napake, ki zelo bodejo v oči:

Smučarska šola Urška Hrovat – Smučarska šola Urške Hrovat

dobrodošli v Začaran svet – Dobrodošli v začaranem svetu

Izberite Renault kakovost – Izberite kakovost Renault

Silk touch površina – Svilnata površina, Svilnat otip

Kaj vse rabim za to? – Kaj vse potrebujem za to?

Kozmetološki center – Kozmetični center, Kozmetični salon

Lepotilni center, Lepotilni salon

Pogovor je bil zelo živahen. Ugotovili smo, da je najteže tedaj, ko tistim, ki odločajo, ni nič mar za jezik. Torej je najpomembnejše, koga ima lektor na drugi strani. Veliko laže je, če se vzpostavi stik s pisci reklamnih besedil, seveda če je to mogoče. Zgodi se celo, da podjetje samo organizira seminar za zaposlene. Upanje torej je, potrebna bo le vztrajnost.

 

Zapisala: Milojka Mansoor

Iskanje
Search
Kategorije dejavnosti
Deli objavo

Kako in kdaj plačam članarino?