4. 9. 2013

Jumbo plakat

Jumbo plakat

Živjo,
ravno lektoriram knjigo, katere avtor uporablja besedno zvezo jumbo plakat. Ali obstaja kakšna sopomenka za to besedno zvezo?

Hvala in lep dan še naprej,
Anja Cirnski
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ODGOVORI

Dober dan.
Po mojem mnenju je ta rešitev odvisna predvsem od konteksta.
Če gre za oglaševalske kampanje za raznovrstne namene, so »jumbo plakati« kar prava reč, preprosto zato, ker imajo svoj pomen. Veliki, vele ipd. plakati izničijo pomen megalomanskega plakata, katerega ključni cilj je velika opaznost in temu primerno tudi veliko stane. Po drugi strani: če nekje preberemo, da je nekdo nekomu hotel povzročiti veliko škodo, je to storil z »jumbo« plakatom, ne »velikim«, »vele« ipd. plakatom, saj vsi drugi pridevniki preprosto izničijo pomen (v tem primeru ustvarjeno škodo), ki ga prinaša jumbo plakat.
In še: veliki, velik, veleplakat ipd. so lahko različno veliki, različno je tudi dojemanje, za nekoga je nekaj veliko, za drugega ne, jumbo plakati pa pomenijo ogromen plakat takih in takih dimenzij (ali vsaj naj bi, verjetno so možna odstopanja). Zavedam se, da je jumbo plakat bolj kot ne slaba ali vsaj šibka rešitev, vendar pa ima v oglaševalskih namenih svoje posebno mesto.
Pri tem pa imamo še druge možnosti, če to seveda dopušča kontekst. Če se knjiga/pisanje ne nanaša striktno na pomen oglaševanja, ampak je nekdo »samo« opazil vsebino na jumbo plakatu ipd., torej ni poudarek na oglaševanju kot takem (čeprav gre posredno seveda za to), ampak je pomen bolj osredotočen na dejanje, vsebino ipd., potem ne vidim težave z veleplakatom.
Reklamni plakat in podobni pridevniki pa se mi ne zdijo ustrezne rešitve, saj so vsi plakati bolj kot ne reklamni. No, morda se najdejo tudi drugi nameni/pomeni, vendar gre večinoma po vsej verjetnosti prav za oglaševanje, sporočanje neke vsebine čim širši javnosti.
 

Lp.
Nataša Purkat
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pozdravljeni,
bi rekla, da smo z jumbo plakatom za kako desetletje zamudili, posloveniti bi ga bilo treba, ko se je pojavil, zdaj pa se mi zdi izraz že toliko uveljavljen in razširjen, da bi bilo nasilno uvajanje česarkoli drugega neučinkovito. Če ga že imamo, pa bi ga bilo morda dobro prevzeti do konca, da ne bo [jumbo], ampak [džambo], kot je treba.
Verjamem, da se moje besede komu zdijo blasfemične, morda pa se seveda popolnoma motim in kje dejansko obstaja uveljavljen primeren slovenski izraz, potem bom seveda zelo vesela poduka. Če ne, pa glasujem za čim večjo zvočno-pisno poslovenitev, četudi bo sprva na pogled smešna. Najbrž so tudi kokakola, pica, pa še veliko prej semafor in radio komu ježili lase, pa jih danes prav gotovo ne več.
 

Barbara Gavez Volčjak
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jaz uporabljam že nekaj let izraz veleplakat (po analogiji z besedami
velemesto, veleposestnik, veleblagovnica itn.).


Pozdrav, Mija Vrečar
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

Pozdravljeni,
pravilen slovenski izraz za jumbo plakat je veleplakat.
 

Lep pozdrav
Nada Strnad
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

Dober dan. Tudi jaz mislim, da se je izraz veleplakat že kar uveljavil. Na spletu sem našla članek o teh plakatih, ki so ga objavile Finance. Avtorica je Sabina Petrov, naslov pa je Tridimenzionalni veleplakat z deskarjem. Če pa bi že uporabili poimenovanje jumbo plakat, bi morala beseda jumbo biti desni prilastek, torej: plakat jumbo.
 

Lep pozdrav.
Milojka Mansoor
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pozdravljeni.

Pri jumbo plakatu gotovo ne gre le za pomen, ampak tudi za neverbalni presežek, ki se nahaja v dejstvu, da se nekaj pove drugače, in sicer čim udarneje. Tako delajo publicisti.

Lilijana Gustinčič F.
 

Pretekle vsebine

Nastavitve uporabe piškotkov

Spletno mesto uporablja pišotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Več o piškotkih ...

Spodaj so navedeni piškotki, pri katerih lahko upravljate z dovoljenji.

Dovoljenja uporabljenih piškotkov


Google Analytics
Statistika obiska strani